Zoeken in deze blog

donderdag 14 november 2013

Pijnlijke onzin van Philips

Volkskrant 14-11-2013

Gisteren verbaasde ik me al over de domme logo-actie van Philips. Vandaag wordt het allemaal nog pijnlijker in de Volkskrant.

Iedereen met een beetje verstand van communicatie weet dat je een positionering, logo en slogan in één enkele simpele zin moet kunnen uitleggen aan een veertienjarige. Snapt die het, dan is het goed. Zo simpel is het.

"Het draait om innovatie die een verschil maakt voor mensen, innovatie die een onvervulde behoefte vervult en die persoonlijk en betekenisvol is voor het individu".

Dus maar eens even de straat opgegaan en wat veertienjarigen het laten lezen:

  1. Huh?
  2. Is dit voor nieuwe cola?
  3. Van McDonalds?
  4. Die nieuwe pil voor vrouwen of zoiets?
  5. Geen idee. Doei!
Die snappen het dus niet. U wel?

2/12 - Aanvulling!

Interessant interview met de man achter het logo:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten